úterý 29. března 2011

Taky déšť

Tak se v doslovném překladu jmenuje film, který jsem včera (28.3.) s Laurou viděla. Už delší dobu se tady o něm mluví, byl totiž točen v Bolívii, v Cochabambě a také o jejích příbězích ve dvou dějových liniích pojednává (Kolumbijské války a pochod za vodu z roku 2000). Podrobněji vyprávět nebudu, můžu jen opravdu doporučit a to jak pro milovníky kvalitních filmů zabývajících se vážnými tématy, tak pro zájemce poznat něco víc z bolivijské a konkrétně Cochabambské kultury. (Když jsem hledala, jestli je film v Bolívii pouze točen, či je opravdu Bolivijský, jak jsem tu párkrát slyšela – ukázalo se, že první mínění bylo pravdivé, ale co mě potěšilo, vypadá, že to není jen tak nějaký nezávislý filmeček, tak snad se dočkám i v dvd formě J http://www.imdb.com/title/tt1422032/). Jinak po té, co jsem viděla, jaké byly pochody tady, jediné, co mi na filmu trochu vadilo, bylo to velké přehnání všech utrpení, co se tu lidem dělo. Když jsem pak tedy došla domů, bavila jsem se o tom s rodiči a ukázalo se, že to vůbec přehnané nebylo, že jen to, jaké bouření jsem tu viděla já, byl naprostý klid. Takže pokud by se nějakým zázrakem (dřív než spolu se mnou) k vám tento film dostal, můžete ho brát jako záživně podanou reálii ze života Bolívie, s tím, že mě se tu nic takového neděje, ale ten národ tu opravdu takový je. 

Žádné komentáře:

Okomentovat