úterý 1. března 2011

Zbyteční lidé

Uznávám, tenhle název může působit až příliš tvrdě, ale na jiný jsem nepřišla a tenhle mi přišel natolik trefný…

Chci se totiž zmínit o lidech, kteří stojí v supermarketech u výrobku a ukazují na něj (opravdu jinou náplň jejich práce jsem nezpozorovala) či o pracovnici v nemocnici, která přes půl hodiny leští stále dokola ten stejný úsek stylem, že vždy někoho poprosí, aby přešlápl, ona to pod ním mohla tím za celou dobu ani jedinkrát nevymáchaným mopem přetřít a on si tam zas mohl stoupnout.

Párkrát už jsem se zamýšlela nad tím, kde se tito, převážně až neuvěřitelně usměvaví lidé, berou. Vzal si je snad daný podnik pod ochranný štít, a aby jim nedával almužnu, alespoň si nějaké peníze a střechu nad hlavou odpracují? Proč ale zrovna takovým způsobem? Nevěřím, že by tu nebyla jiná práce… Nebo se Bolivijci jen jaksi snaží přiblížit USA takovýmto lehce komickým způsobem?

Nerada bych ale, aby tento příspěvek působil nějak cynicky či negativně kritizujíc, (byť asi moje první reakce na tento jev takové byly), spíš mě teď zajímá příčina a zkrátka čím dál víc mě láká přijít na kloub všem kulturním rozdílům, s kterými se tu setkávám.

(Komentáře uvítám J)

Žádné komentáře:

Okomentovat