středa 9. února 2011

Psi

Už dlouho se chystám napsat článek věnovaným pouze těmto zvířatům. Je to totiž Bolivijský fenomén, který nelze přehlédnout a byla by chyba se o něm alespoň nezmínit. Jsou tu totiž všude. Ve všech ulicích, na trzích, pod mosty, před domy, malí, velcí, vyhublí, normální (tlusté psy tu opravdu nenajdete), špinaví, ještě špinavější, rasy jaké jen vás napadne… Dlouhou dobu mi vězelo v hlavě, jak to? Kolikrát u nás se stane, že narazíte na opuštěného pejska? A když, kolik je to hned lítosti, staráme se o jeho pohodlí, někdy se dokonce snažíme shánět původního majitele či nový domov. Tady? Lidé prochází kolem vyzáblých, promoklých, nevím, jestli nešťastných, ale téměř vždycky ležících až spících psů naprosto bez povšimnutí. Když jsem se nad tím první dny pozastavovalo, dostalo se mi akorát odpovědi: Hm, je to tak. Později jsem ale zaslechla drobné vysvětlení: Hm, oni si je lidé pořídí, pak neví co s nimi a tak je nechají na ulici, hm, je to tak. A úplně jsem se poučila (neříkám, že pochopila), když mi došlo, že má rodina, která má dva psi, je nikdy nikdy nechodí venčit. Prostě psi jsou na zahradě (ne zrovna obrovské), dává se jim žrát, pohladí se, když se odchází, či přichází domů, a tím veškerá péče hasne. Prostě v Bolívii, nebo přinejmenším v Cochabambě je zcela normální mít psa, asi jako mít v Evropě wi-fi, zeptají se tě na to, ale spíš takovým způsobem, že čekají kladnou odpověď, prostě tak to tu je.

1 komentář:

  1. takhle to mají v Alžíru s kočkama...teda to, že sou všude..ovšem kde se tam vzaly nevím a nikdy mě ani nenapdalo se ptát...prostě tam sou...mezi odpadkama, kolem rybích restaurací na pobřeží...ale sem si celkem jistá, že si je nikdo nepořídil domů a pak nevyhodil...chovají tam spíše takový malý ptáčky když už, nebo psi na zahradě...ale kočky teda ne (aspoň o tom nevím)...:D

    OdpovědětVymazat