úterý 22. února 2011

Stávky pokračují...

Večer jsem se dozvěděla, že ráno nemusím spěchat do školy, protože dopravní stávky pokračují a jsou tolerance. S klidem jsem si tudíž o půl hoďky přispala a až ve škole zjistila, že tolerance je jen na půl hodiny,  takže akorát :). V Quechui jsme se dnes učili fráze pro profesorku jako nemluv, nejez, mluv pomalu či nepiš si... Hodně mě pobavila hodina fyziky a nakonec jsem i já pobavila celou třídu, protože po půlhodinovém mě naprosto bláznivě připadajícím počínáním profesora (pozoroval třídu, procházel třídu, něco si mumlal, pak nás všechny přesadil a celá třída včetně něj se otočila o 180°) mi stačilo už jen, že při probírání volného pádu po několikanásobném hození křídou řekl, že stejná trajektorie by byla, kdyby stejnou rychlostí hodil slonem. Konec. Pět minut jsem se smíchem svíjela na lavici a postupně se mnou skoro celá třída. Zas jsem se jednou cítila jak doma... Poté byly humanitní vědy, kde se řešily ony dvě teorie o vzniku (náboženská a evoluční) a naše názory na ně. Překvapivě odpovědi nebyly zcela striktně pro evoluci, jak bych bezpochyby čekala od kdejaké české třídy. Nikdo taky nebyl pro onen šestidenní Božský počin, ale často lidi stmelovali obě, ať už jakkoli.

V této hodině jsme se také dozvěděli, že se odpoledne zas neučí (stávka) a možná, že ani zítra po celý den. Odpoledne jsem tedy strávila se Sergiem, posloucháním hudby a fanděním já Lyonu, on Realu Madridu při utkání, které skončilo nerozhodně :-P. Večer jsem pak s rodinou sledovala zprávy, dozvěděla se tak o četných záplavách v zemi a také o tom, že škola zítra opravdu není. Tak snad uskutečníme naše dnešní plány a vyrazíme se Sergeiem alespoň trošku prozkoumat okolí Cochabamby :))

Pro závistivce mých neustálých prázdnin jen uvedu trošku smutnou zprávu pro mě a to tu, že kolik dní nám odpadne teď, přibližně tolik budem nahrazovat na konci kalendářního roku, prázdniny tak třeba nebudou tři měsíce, ale jen dva a půl :-( :D

3 komentáře:

  1. No a kdy tě čeká ta maturita? Nebo to je prostě ještě daleko? Maňána?

    OdpovědětVymazat
  2. :D :D maturita...:D :D :D fakt to tam znají? začínám pochybovat...a víc a víc věřit, že ji uděláš, ají kdybys u toho třeba zavřela oči nebo já nevím co...:D to bude drsnej návrat k tierymu...

    OdpovědětVymazat
  3. to teda bude!! V Bolívii totiž platí, že poslední ročník je flákárna (mě teda přišla flákárna i ten třetí, ale co už..)každopádně teď to asi nehodlám řešit...:))

    OdpovědětVymazat